CO U NAS SŁYCHAĆ?
Śledź na bieżąco ważne wydarzenia w Nicolaus Banku, ofertę oraz innowacje z dziedziny bankowości.28.12.2020
Tarcza Finansowa PFR – zmiana terminu dostarczenia dokumentów!

Drodzy Beneficjenci Programu Tarcza Finansowa PFR,
zgodnie z Umową Subwencji i Regulaminem Programu PFR przypominamy o obowiązku przedstawienia, do dnia 31 grudnia 2020 r., dokumentów potwierdzających, że osoba, która zawarła Umowę i złożyła oświadczenie woli jej zawarcia w imieniu Beneficjenta była uprawniona do jego reprezentowania.
UWAGA! Zgodnie z decyzją PFR, informujemy, że termin dostarczenia dokumentów potwierdzających umocowanie osób składających wnioski w ramach programu rządowego „Tarcza Finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju dla Małych i Średnich Firm” został przedłużony do dnia 31 stycznia 2021 r. Pełna treść komunikatu Funduszu dostępna jest TUTAJ.
W zależności od sytuacji są to:
1. dokumenty potwierdzające, że osoba, która zawarła Umowę Subwencji i złożyła oświadczenie woli jej zawarcia w imieniu Beneficjenta była uprawniona do reprezentowania Beneficjenta, tj.:
a) aktualny/pełny odpis z KRS na datę Umowy i każdego Wniosku (jeden odpis, jeśli pokrywa wszystkie czynności) lub pełny odpis z KRS na datę złożenia Dokumentów do Banku (jeśli data ta jest późniejsza od daty Umowy i każdego Wniosku), lub
b) wydruk z CEIDG na datę Umowy i każdego z Wniosków lub na datę złożenia Dokumentów do Banku (jeśli data ta jest późniejsza od daty Umowy i każdego Wniosku), lub
c) Pełnomocnictwo i aktualny/pełny odpis z KRS lub Pełnomocnictwo i wydruk z CEIDG,
2. Oświadczenie wraz z aktualnym/pełnym odpisem z KRS lub wydrukiem z CEIDG.
Wzory Pełnomocnictwa i Oświadczenia stanowią odpowiednio załącznik numer 2 oraz załącznik numer 3 do Regulaminu ubiegania się o udział w programie rządowym „Tarcza Finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju dla małych i średnich firm", który znajdziesz TUTAJ.
RODZAJE DOKUMENTÓW W ZALEŻNOŚCI OD FORMY PROWADZENIA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
UWAGA: jeśli osoba, która w imieniu podmiotu złożyła Wniosek/Odwołanie jest wpisana w KRS i uprawnienie dla tej osoby do samodzielnej reprezentacji tego podmiotu na dzień złożenia Wniosku/Odwołania wynika z odpisu pełnego z KRS - do potwierdzenia reprezentacji podmiotu wymagane jest dostarczenie wyłącznie pełnego odpisu z KRS potwierdzającego umocowanie do reprezentacji na datę złożenia Wniosku/Odwołania.
Jednoosobowa działalność gospodarcza
1. Jeśli Umowa została zawarta samodzielnie przez właściciela firmy
• wydruk (wyciąg) z CEIDG wygenerowany na datę jego dostarczenia do banku.
2. Jeśli Umowa została zawarta przez osobę umocowaną (pełnomocnika) w imieniu właściciela firmy:
• wydruk (wyciąg) z CEIDG wygenerowany na datę jego dostarczenia do banku,
• Pełnomocnictwo lub Oświadczenie.
Spółki cywilne
1. Wydruk (wyciąg) z CEIDG wraz z całą historią zmian (zaistniałą po dacie zawarcia Umowy – dotyczy wyłącznie Pełnomocnictwa; dla Oświadczeń wyciąg z CEIDG aktualny na datę złożenia Oświadczenia) dla każdego ze wspólników. W przypadku, gdy jednym ze wspólników jest spółka osobowa lub kapitałowa, wymagany jest pełny odpis KRS dla tego wspólnika
2. Pełnomocnictwo lub Oświadczenie
W przypadku spółek cywilnych:
• Pełnomocnictwo musi być podpisane przez wszystkie osoby lub podmioty będące wspólnikiem spółki w momencie podpisywania Pełnomocnictwa,
• Oświadczenie musi byś podpisane przez wszystkie osoby lub podmioty będące wspólnikiem spółki w momencie podpisywania Oświadczenia
Przy czym, jeśli wspólnikiem jest spółka osobowa lub kapitałowa, to Pełnomocnictwo/Oświadczenie powinno być podpisane przez osobę/osoby uprawnioną/uprawnione do reprezentacji tego wspólnika zgodnie z KRS.
Spółki osobowe i kapitałowe
1. Odpis z KRS - aktualny/pełny odpis z KRS na datę Umowy i każdego Wniosku (jeden odpis, jeśli pokrywa wszystkie czynności) lub pełny odpis z KRS na datę złożenia Dokumentów do banku (jeśli data ta jest późniejsza).
2. Pełnomocnictwo lub Oświadczenie.
Potwierdzenie podpisu mocodawcy na Pełnomocnictwie lub Oświadczeniu – odbywa się wyłącznie:
• w postaci kwalifikowanych podpisów elektronicznych (prosimy o przekazywanie dokumentów w plikach pdf podpisanych podpisem typu PADES)
• w formie pisemnej z podpisami notarialnie poświadczonymi - do banku składany/przesyłany oryginał
Ostateczny termin złożenia dokumentów przypada na dzień 31 grudnia 2020 r., w tym również, w razie konieczności, uzupełnienia braków w zakresie złożonych dokumentów.
Dostarczenie ww. dokumentów do Banku może nastąpić w następujący sposób:
1. w bankowości internetowej (w Menu należy wybrać opcję Tarcza Antykryzysowa -> Umocowanie Beneficjenta),
2. w formie elektronicznej na adres e-mail: tarcza@nicolausbank.pl,
3. listownie na adres: Nicolaus Bank Spółdzielczy w Toruniu (Centrala), ul. Lelewela 33, 87-100 Toruń (za datę dostarczenia przyjmuje się datę wpływu do Banku),
4. osobiście w placówce Nicolaus Banku.