AKTUALNOŚCI

28.04.2021

Tarcza Finansowa PFR 1.0 – rozliczenie i umorzenie subwencji

Drodzy Klienci!

Informujemy, że każdy Przedsiębiorca, który otrzymał subwencję w ramach Tarczy Finansowej PFR 1.0 będzie zobowiązany do jej rozliczenia. Termin, w którym należy tego dokonać zależy od miesiąca, w którym otrzymałeś pomoc finansową z PFR.

Poniżej krótki opis procesu umorzeń:

  1. Otrzymanie propozycji PFR – 10 dni przed upływem 12 miesięcy od wypłaty subwencji finansowej otrzymasz propozycję PFR dotyczącą wysokości subwencji finansowej podlegającej umorzeniu, o czym zostaniesz poinformowany wiadomością w bankowości internetowej oraz SMS-em. Formularz z proponowanymi przez PFR danymi umorzenia subwencji zostanie udostępniony w Twojej bankowości internetowej, w zakładce Tarcza Antykryzysowa -> Tarcza Finansowa PFR 1.0 -> Wniosek o umorzenie subwencji. Na tym etapie będziesz miał możliwość wyłącznie zapoznania się z propozycją PFR.
  2. Sprawdzenie treści oświadczenia – przed podpisaniem oświadczenia zweryfikuj jego treść, tj. sprawdź m.in. czy wszystkie wymagane pola dotyczące wyliczenia umorzenia subwencji finansowej zostały uzupełnione, a także czy dane zawarte w oświadczeniu są prawidłowe, a następnie uzupełnij wymagane oświadczenia. W przypadku stwierdzenia rozbieżności danych, należy samodzielnie wyjaśnić występujące różnice w odpowiednich instytucjach.
  3. Uzupełnienie brakujących danych – większość danych potrzebnych do wyliczenia wysokości umorzenia subwencji finansowej PFR uzyskuje się m.in. z ZUS, KAS czy innych rejestrów publicznych. Pozostałe dane będziesz musiał wypełnić sam.
  4. Podpisanie oświadczenia – oświadczenie o rozliczeniu musi zostać podpisane przez osobę składającą to oświadczenie za pomocą narzędzi autoryzacyjnych przekazanych przez bank. Złożenie oświadczenia będzie możliwe nie wcześniej niż pierwszego dnia po upływie 12 miesięcy liczonych od dnia wypłacenia subwencji finansowej przez 10 dni roboczych.
  5. Weryfikacja oświadczenia przez PFR – złożone oświadczenie o rozliczeniu subwencji trafi do PFR, który zweryfikuje zawarte w nim dane z bazami danych m.in. z ZUS, Ministerstwa Finansów, KAS, KRS, CEIDG, GUS.
  6. Podjęcie decyzji przez PFR.


Szczegółowe informacje opisujące proces umorzenia prezentowane są przez PFR:

  • Rozliczenie subwencji Krok po kroku – kliknij TUTAJ
  • Najczęściej zadawane pytania – kliknij TUTAJ
  • Prezentacje o programie (pod koniec strony) – kliknij TUTAJ
  • Link do szkolenia o umorzeniach dla MSP – kliknij TUTAJ
  • Link do szkolenia o umorzeniach dla MIKROFIRM – kliknij TUTAJ