Zastanawiasz się jak ochronić swoje pieniądze przed atakami przestępców? Jak zapobiec próbom pozbawienia Cię wszystkich oszczędności? Przeczytaj nasze porady, a dowiesz się jak ustrzec się przed oszustwami!
Zastanawiasz się jak ochronić swoje pieniądze przed atakami przestępców? Jak zapobiec próbom pozbawienia Cię wszystkich oszczędności? Przeczytaj nasze porady, a dowiesz się jak ustrzec się przed oszustwami!
Uważaj na oszustów podszywających się pod pracowników zaufanych instytucji, którzy próbują wyłudzić poufne dane przez telefon! Przestępcy wykorzystują złożone techniki wyłudzania danych do konta oraz nakłaniają użytkowników do niekorzystnych dla nich zachowań.
Korzystając z konta online musisz pamiętać o kilku zasadach bezpieczeństwa, aby jak najlepiej chronić swoje dane oraz środki. Dowiedz się jak dbać o bezpieczeństwo urządzeń, na których logujesz się do bankowości elektronicznej, na co zwrócić szczególną uwagę oraz jakich sytuacji unikać.
Twoja bankowość internetowa, może być jeszcze bardziej bezpieczna, jeśli zastosujesz się do naszych zaleceń dotyczących:
Aplikacja mobilna to niewątpliwie wygodny i praktyczny dostęp do usług bankowych z poziomu urządzenia typu smartfon lub tablet. Należy mieć jednak świadomość, że korzystanie z tego typu rozwiązań może wiązać się z zagrożeniami ze strony cyberprzestępców. Zatem aby wygoda mogła iść w parze z bezpieczeństwem musisz przestrzegać kilku ustalonych zasad. Zapoznaj się z nimi i zadbaj o bezpieczne korzystanie z bankowości mobilnej.
Blik jest rozwiązaniem bezpiecznym – każda transakcja bezgotówkowa czy gotówkowa realizowana przy jego pomocy wymaga potwierdzenia kodem PIN w bankowej aplikacji mobilnej użytkownika. W trosce o swoje bezpieczeństwo:
Chcąc dbać o bezpieczeństwo swojej karty, pamiętaj:
Wszystkie karty Nicolaus Bank, są objęte standardem 3D Secure, dzięki któremu płatności internetowe są dodatkowo zabezpieczone.
Podejrzewasz, że padłeś ofiarą oszustwa? Ktoś wyłudził Twoje poufne dane? Oszuści bez Twojej wiedzy dokonali transakcji BLIK-iem? Dowiedz się jak jednym kliknięciem zablokować dostęp do swojej bankowości internetowej i mobilnej. Wszystkie niezbędne informacje dotyczące blokady dostępu, znajdziesz tutaj.
Pamiętaj, że w przypadku każdego oszustwa powinieneś bezzwłocznie skontaktować się z Bankiem.
Podejrzewasz, że padłeś ofiarą oszustwa? Ktoś wyłudził Twoje poufne dane? Oszuści bez Twojej wiedzy dokonali transakcji BLIK-iem? Dowiedz się jak jednym kliknięciem zablokować dostęp do swojej bankowości internetowej i mobilnej. Wszystkie niezbędne informacje dotyczące blokady dostępu, znajdziesz tutaj.
Pamiętaj, że w przypadku każdego oszustwa powinieneś bezzwłocznie skontaktować się z Bankiem.
Chcąc chronić swoje pieniądze pamiętaj, że ostrożności nigdy za wiele! Zanim klikniesz w link, pobierzesz załącznik lub zatwierdzisz przelew upewnij się, że nie spowoduje to utraty dostępu do Twoich środków.
W swojej bankowości internetowej i mobilnej posiadasz możliwość szybkiego zablokowania dostępu jednym kliknięciem. Jak to zrobić, dowiesz się tutaj. Skorzystaj z tej możliwości i niezwłocznie poinformuj Bank o tym incydencie.
Nigdy nie podawaj przez telefon poufnych danych, haseł dostępu, numeru PIN, kodów SMS lub innych danych pozwalających na dokonanie transakcji. Pracownicy banku podczas rozmowy telefonicznej nigdy nie poproszą o takie informacje. Koniecznie rozłącz się i poinformuj Bank o tym incydencie.
Przestrzegając kilku zaleceń dotyczących bezpieczeństwa. Powyżej dowiesz się jak dbać o bezpieczeństwo urządzeń, na których logujesz się do bankowości elektronicznej, na co zwrócić szczególną uwagę oraz jakich sytuacji unikać.
Jednocześnie zachęcamy do korzystania z możliwości ustawienia bezpiecznych limitów transakcji (np. przelewów, płatności BLIK-iem).
Limit transakcji kartą możesz zmienić w bankowości internetowej lub mobilnej w module KARTY. Pozostałe limity (w tym limity przelewów, transakcji BLIK) możesz zmienić po zalogowaniu do bankowości internetowej w zakładce RACHUNKI -> należy wybrać rachunek, dla którego chcesz dokonać zmiany -> pod danymi rachunku pojawią się poszczególne limity transakcji i opcja ZMIEŃ przy każdym z nich.
Nigdy nie wchodź w linki zewnętrzne nieznanego pochodzenia, absolutnie NIGDY nie podawaj swoich danych logowania na stronach przekierowanych z takiego linku, nawet jeśli strona do złudzenia przypomina stronę Banku. Loguj się bezpośrednio ze strony Banku.
Znając charakter pisanych wiadomości i przechwytując wiele danych internautów, hakerzy potrafią brzmieć naprawdę autentycznie. Dlatego, jeśli pojawia się taka sytuacja najlepiej skontaktować się ze znajomą osobą telefonicznie, a następnie zgłosić sprawę odpowiednim instytucjom.
Oszuści mogą próbować nawiązać z Tobą kontakt poza portalem sprzedażowym czy aplikacją, np. na WhatsApp lub poprzez e-mail chcąc kupić przedmiot. Następnie wysyłają link do fałszywej strony, na której masz ujawnić dane Twojej karty płatniczej lub dane do logowania. Uwaga! Przekazane w ten sposób dane trafią bezpośrednio do oszusta.
Pamiętaj! Sprzedaż produktu na portalu aukcyjnym czy sprzedażowym odbywa się tylko w tym miejscu. Będąc sprzedawcą nie musisz nic potwierdzać, ani odbierać środków z zewnętrznych stron internetowych. rozliczaj się bezpośrednio przez dany portal.