Zapoznaj się z poniższymi zasadami bezpiecznego korzystania z aplikacji mobilnej i bezwzględnie ich przestrzegaj! Pozwoli to na zminimalizowanie ryzyka pojawienia się zagrożeń ze strony cyberprzestępców.
- Pamiętaj, że e-PIN do logowania w aplikacji mobilnej przeznaczony jest tylko dla jednej osoby – nie udostępniaj go innym. Bank nigdy i w żadnej formie nie będzie Cię prosił o podanie kodu dostępu do aplikacji.
- Regularnie zmieniaj e-PIN do aplikacji.
- Chroń dostęp do telefonu, na którym zainstalowana jest aplikacja, hasłem lub zabezpieczeniem biometrycznym.
- Zawsze kończąc pracę korzystaj z polecenia Wyloguj.
- Dokładnie weryfikuj komunikaty autoryzacyjne, jeżeli coś się nie zgadza nie zatwierdzaj transakcji.
- Zwracaj szczególną uwagę na powiadomienia w aplikacji np. podczas mobilnej autoryzacji operacji polegającej na dodaniu nowego urządzenia mobilnego pojawi się komunikat: Jeżeli ktoś Cię prosi o aktywację zdalnie, nie rób tego. W razie jakikolwiek wątpliwości skontaktuj się z bankiem.
- Ustal odpowiednie limity transakcji dokonywanych za pomocą aplikacji.
- Dbaj o aktualność wersji aplikacji mobilnej.
- Nie loguj się do aplikacji poprzez publiczną sieć Wi-Fi.
- Uważaj na fałszywe maile, SMS-y oraz wiadomości na portalach społecznościowych. Bank wysyła komunikaty do Klientów tylko i wyłącznie poprzez system bankowości elektronicznej, w aplikacji mobilnej Nicolaus Bank po zalogowaniu lub za pomocą powiadomień push.
- Jeśli straciłeś urządzenie mobilne, na którym zainstalowana jest aplikacja lub podejrzewasz, że padłeś ofiarą oszustwa, koniecznie zablokuj dostęp do swojej bankowości elektronicznej (sprawdź jak to zrobić) i niezwłocznie poinformuj bank. Skontaktuj się z infolinią pod numerem 56 639 95 00
Pamiętaj, że najlepszym zabezpieczeniem aplikacji mobilnej będzie Twoja ostrożność!