Ikony dostępności

Deklaracja dostępności

W Nicolaus Banku zależy nam, żeby każdy mógł swobodnie korzystać z naszej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnieniu spełnienia wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze.

Zmiany będziemy sukcesywnie wprowadzać, czyli od wejścia w życie tzw. Ustawy o dostępności.

Deklaracja dostępności dotyczy strony nicolausbank.pl

Data publikacji strony internetowej: 24.09.2020r. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 23.06.2025r.

Dostępność cyfrowa

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z 26 kwietnia 2024 r. o zapewnieniu spełnienia wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Treści na stronie internetowej dotyczące Klienta indywidualnego są w trakcie dostosowywania do wymogów dostępności.

Niezgodność z ustawą

  • Pliki do pobrania ze strony – pracujemy nad przystosowaniem;
  • Filmy nie mają audiodeskrypcji;
  • Elementy wyświetlane na mapie (pinezki) nie są dostępne za pomocą klawiatury – lista placówek dostępna za pomocą klawiatury wyświetla się obok mapy;
  • Pliki pdf nie mają audiodeskrypcji.

Aplikacje mobilne

Udostępniamy następujące aplikacje mobilne: NicolausBank, NicolausBank Junior.

Sprawdź deklaracje dostępności aplikacji:

NicolausBank

NicolausBank Junior

Bankowość internetowa

Kantor walutowy

Dostępność usług w kanale stacjonarnym

Zapewniamy dostępność swoich usług zgodnie z przepisami prawa krajowego, unijnego, wytycznymi oraz odpowiednimi przepisami wewnętrznymi Banku.

Stopniowo wdrażamy rozwiązania, które pomagają w codziennym kontakcie z bankiem. Dotyczy to sytuacji takich, gdy:

  1. chcesz dowiedzieć się więcej o tym, co oferujemy – czyli przeglądasz naszą ofertę i szukasz czegoś, co może Ci się przydać,
  2. decydujesz się złożyć wniosek – np. o konto, kartę, kredyt lub inny produkt bankowy,
  3. podpisujesz z nami umowę i zależy Ci na tym, by wszystko było zrozumiałe i wygodne,
  4. korzystasz z produktu – czyli załatwiasz codzienne sprawy, masz dostęp do informacji, kontrolujesz, rozliczasz lub kończysz współpracę z danym produktem.

Nasze dokumenty będą stopniowo przygotowywane tak, aby:

  • były napisane prostym, zrozumiałym językiem,
  • miały poziom trudności dostosowany do poziomu B2 (czyli tak, żeby większość osób mogła je swobodnie przeczytać),
  • były gotowe do odczytania przez czytniki ekranu i inne urządzenia wspomagające.

Będziemy stopniowo zapewniać dostępność usług za pośrednictwem strony internetowej oraz w kontakcie bezpośrednim z pracownikami Banku. Jeśli wymaga tego specyfika usługi, również za pośrednictwem innych kanałów komunikacji. 

Informacje niezbędne do korzystania z usług znajdziesz w umowach i regulaminach związanych ze świadczeniem usługi, z którymi możesz zapoznać się w naszych placówkach.

Częściowo zapewniamy dostępność treści ogólnych warunków umów oraz regulaminów w formach dostępnych dla osób ze szczególnymi potrzebami – zgodnie z wymogami Prawa bankowego.

Dostępność architektoniczna

Nicolaus Bank — 87-100 Toruń, ul. Lelewela 33 

Dążymy do standardu, aby budynki i biura, w których prowadzimy działalność, były przystosowane do potrzeb osób ze szczególnym potrzebami.

Placówki Nicolaus Banku

Informacja o dostępności w placówkach

Centrum Obsługi Klienta 

87-100 Toruń, ul. Lelewela 33 

Dostępne dla osób poruszających się na wózkach 

Możliwość wejścia z psem asystującym 

Pętla indukcyjna  

Udogodnienia dla osób słabo widzących (lupa) 

Parking z wyznaczonymi miejscami dla osób z niepełnosprawnościami 

Wpłatomat  

87-100 Toruń, ul. Lelewela 33 

Dostępny 24h 

Urządzenie z funkcją biometryczną 

Wpłatomat z obsługą głosową z możliwością podłączenia słuchawek 

Dostępny dla osób poruszających się na wózkach 

Możliwość wejścia z psem asystującym 

Parking z wyznaczonymi miejscami dla osób z niepełnosprawnościami 

Bankomat 

87-100 Toruń, ul. Lelewela 33 

Dostępny 24h 

Dostępny dla osób poruszających się na wózkach 

Możliwość wejścia z psem asystującym 

Parking z wyznaczonymi miejscami dla osób z niepełnosprawnościami 

Placówka w Łysomicach 

87-148 Łysomice ul. Porzeczkowa 6 

Możliwość wejścia z psem asystującym 

Parking  

Wpłatomat  

87-148 Łysomice ul. Porzeczkowa 6 

Dostępny 05.00 – 24.00 

Urządzenie z funkcją biometryczną 

Wpłatomat z obsługą głosową z możliwością podłączenia słuchawek 

Dostępny dla osób poruszających się na wózkach 

Możliwość wejścia z psem asystującym 

Parking,  

Bankomat  

87-148 Łysomice ul. Porzeczkowa 6 

Dostępny 05.00 – 24.00 

Dostępny dla osób poruszających się na wózkach 

Możliwość wejścia z psem asystującym 

Parking,  

Placówka w Łubiance

87-152 Łubianka  ul. Wrzosowa 1 

Dostępna dla osób poruszających się na wózkach 

Możliwość wejścia z psem asystującym 

Parking 

Wpłatomat  

87-152 Łubianka  ul. Wrzosowa 1 

Dostępny 05.00 – 24.00 

Urządzenie z funkcją biometryczną 

Wpłatomat z obsługą głosową z możliwością podłączenia słuchawek 

Dostępny dla osób poruszających się na wózkach 

Możliwość wejścia z psem asystującym 

Parking,  

Bankomat  

87-152 Łubianka  ul. Wrzosowa 1 

Dostępny 05.00 – 24.00 

Dostępny dla osób poruszających się na wózkach 

Możliwość wejścia z psem asystującym 

Parking,  

Placówka w Unisławiu

86-260 Unisław, ul. Wiślana 8 

Dostępna dla osób poruszających się na wózkach (podjazd) 

Możliwość wejścia z psem asystującym 

Pętla indukcyjna  

Udogodnienia dla osób słabo widzących (lupa) 

Parking 

Wpłatomat  

86-260 Unisław, ul. Wiślana 8 

Dostępny 05.00 – 24.00 

Urządzenie z funkcją biometryczną 

Wpłatomat z obsługą głosową z możliwością podłączenia słuchawek 

Dostępny dla osób poruszających się na wózkach (podjazd) 

Możliwość wejścia z psem asystującym 

Parking,  

Bankomat  

86-260 Unisław, ul. Wiślana 8 

Dostępny 05.00 – 24.00 

Dostępny dla osób poruszających się na wózkach (podjazd) 

Możliwość wejścia z psem asystującym 

Parking,  

Placówka w Złejwsi Wielkiej

87-134 Zławieś Wielka, ul. Wiślana 8 

Dostępna dla osób poruszających się na wózkach (podjazd) 

Możliwość wejścia z psem asystującym 

Parking 

Wpłatomat  

87-134 Zławieś Wielka, ul. Wiślana 8 

Dostępny 05.00 – 24.00 

Urządzenie z funkcją biometryczną 

Wpłatomat z obsługą głosową z możliwością podłączenia słuchawek 

Dostępny dla osób poruszających się na wózkach (podjazd) 

Możliwość wejścia z psem asystującym 

Parking,  

Bankomat  

87-134 Zławieś Wielka, ul. Wiślana 8 

Dostępny 05.00 – 24.00 

Dostępny dla osób poruszających się na wózkach (podjazd) 

Możliwość wejścia z psem asystującym 

Parking,  

Placówka w Wąbrzeźnie

87-200 Wąbrzeźno, ul. Generała Sikorskiego 9 

Możliwość wejścia z psem asystującym 

Parking na zapleczu Banku 

Wpłatomat  

87-200 Wąbrzeźno, ul. Generała Sikorskiego 9 

Dostępny 24h 

Urządzenie z funkcją biometryczną 

Wpłatomat z obsługą głosową z możliwością podłączenia słuchawek 

Możliwość wejścia z psem asystującym 

Parking na zapleczu Banku,  

Bankomat  

87-200 Wąbrzeźno, ul. Generała Sikorskiego 9 

Dostępny 24h 

Możliwość wejścia z psem asystującym 

Parking na zapleczu Banku,  

Placówka w Lisewie

86-230 Lisewo, ul. Chełmińska 30 

Możliwość wejścia z psem asystującym 

Parking 

Wpłatomat  

86-230 Lisewo, ul. Chełmińska 30 

Dostępny 05.00 – 24.00 

Urządzenie z funkcją biometryczną 

Wpłatomat z obsługą głosową z możliwością podłączenia słuchawek 

Możliwość wejścia z psem asystującym 

Parking,  

Bankomat  

86-230 Lisewo, ul. Chełmińska 30 

Dostępny 05.00 – 24.00 

Możliwość wejścia z psem asystującym 

Parking  

Placówka w Chełmnie 

86-200 Chełmno, ul. Polna 18 

Dostępna dla osób poruszających się na wózkach 

Możliwość wejścia z psem asystującym 

Parking 

Wpłatomat  

86-200 Chełmno, ul. Polna 18 

Dostępny 24h 

Urządzenie z funkcją biometryczną 

Wpłatomat z obsługą głosową z możliwością podłączenia słuchawek 

Dostępny dla osób poruszających się na wózkach 

Możliwość wejścia z psem asystującym 

Parking,  

Bankomat  

86-200 Chełmno, ul. Polna 18 

Dostępny 24h 

Dostępny dla osób poruszających się na wózkach 

Możliwość wejścia z psem asystującym 

Parking,  

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeśli zauważysz, że jakaś usługa lub produkt oferowany przez nasz bank nie jest dla Ciebie dostępny, możesz nam to zgłosić. Zależy nam, żeby wszystko działało prawidłowo – dla Ciebie i wszystkich naszych klientów.

Jeśli odrzucimy Twój wniosek o dostępność cyfrową, a Ty się z tym nie zgadzasz – możesz złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie, mailem lub ustnie:

  • Nicolaus Bank,
  • Adres: ul. Lelewela 33, 87-100 Toruń
  • mejl: biuro@nicolausbank.pl,
  • elektronicznie na skrzynkę: AE:PL-68846-18323-UUVTW-27 w ramach usługi  e-Doręczenia.

Twoja skarga powinna zawierać:

  • Twoje imię i nazwisko (lub nazwę Twojej firmy/instytucji)
  • Twój adres, e-mail lub numer telefonu, żebyśmy mogli się z Tobą skontaktować. Powiedz nam, jak wolisz, żebyśmy się z Tobą kontaktowali.
  • Opis produktu lub usługi, której dotyczy skarga.
  • Opis tego, co jest niedostępne i czego oczekujesz od banku, żeby to naprawić.
  • Datę złożenia skargi.
  • Twój podpis (jeśli wysyłasz skargę pocztą).

W tym celu możesz skorzystać z naszego formularza zawartego na stronie internetowej.

Kiedy nie zajmiemy się Twoją skargą

Możemy nie rozpatrzeć Twojej skargi, jeśli:

  • Nie podałeś swoich danych kontaktowych.
  • Ta sama sprawa była już rozpatrywana i nic nowego się nie stało.
  • Twoja skarga jest niezrozumiała i nie możemy dowiedzieć się, o co chodzi.
  • Twoja skarga nie dotyczy naszych usług bankowych lub ich dostępności.
  • Złożyłeś skargę po terminie (np. po 90 dniach od wystąpienia zdarzenia, a my naprawiliśmy wskazaną niedostępność).

Ważne: Jeśli nie zajmiemy się Twoją skargą, poinformujemy Cię o tym i powiemy dlaczego.

Ile czasu mamy na odpowiedź

Odpowiemy na Twoją skargę w ciągu 30 dni od jej otrzymania.

Jeśli sprawa jest trudna, możemy potrzebować więcej czasu (do 60 dni). Wtedy Cię o tym poinformujemy i powiemy, kiedy dostaniesz odpowiedź.

Jak dostaniesz odpowiedź

Odpowiemy Ci w taki sam sposób, w jaki złożyłeś skargę (na przykład e-mailem, jeśli wysłałeś e-maila), chyba że zgodzisz się na inną formę.

Nasza odpowiedź będzie jasna i powie Ci:

  • Jak rozpatrzyliśmy Twoją skargę.
  • Dlaczego tak zdecydowaliśmy (podamy przepisy prawa lub nasze zasady).
  • Co zrobimy dalej (jeśli to konieczne).

Co możesz zrobić, jeśli nie zgadzasz się z naszą odpowiedzią (np. odwołać się do Zarządu Banku lub skorzystać z pomocy Rzecznika Finansowego).

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Formularz skargi