CO U NAS SŁYCHAĆ?
Śledź na bieżąco ważne wydarzenia w Nicolaus Banku, ofertę oraz innowacje z dziedziny bankowości.2.07.2024
Uwaga na oszustów podszywających się pod pracowników banku!
Cyberprzestępcy coraz częściej podszywają się pod różne firmy i państwowe instytucje.
Jak działają?
Oszuści stosują metodę spoofingu. To rodzaj ataku, w którym przestępcy podszywają się pod inne urządzenie lub innego użytkownika w sieci, aby wykraść dane, zainstalować złośliwe oprogramowanie lub ominąć mechanizmy kontroli dostępu.
Spoofing telefoniczny to najczęstsza metoda, w której przestępcy dzwonią z numerów telefonicznych banków lub instytucji publicznych.
Podczas rozmowy mogą informować o zaległościach w płatnościach składek i podatków, grozić skierowaniem sprawy do prokuratury i prosić o podanie numeru PESEL oraz rachunku bankowego w celu rzekomej weryfikacji tożsamości.
Dlatego radzimy PAMIETAĆ!
Instytucje finansowe nigdy nie proszą klientów o instalację oprogramowania do pomocy zdalnej.
Jak uchronić się przed oszustwem?
- Nie instaluj oprogramowania z nieznanych źródeł.
- Nie podawaj danych przez telefon nieznanym osobom. Jeżeli masz wątpliwości, czy kontaktuje się z Tobą pracownik Nicolaus Bank, możesz go zweryfikować prosząc go o potwierdzenie pełnienia swojej funkcji poprzez aplikację Nicolaus Bank. W sytuacji, gdy konsultant odmówił weryfikacji – koniecznie rozłącz się i skontaktuj się z naszą infolinią +48 56 639 95 00.
- Zawiadom Policję w przypadku podejrzenia oszustwa.
- Unikaj podejmowania decyzji pod presją czasu.
- Nie udostępniaj poufnych danych, takich jak numery dokumentów, kart płatniczych czy kodów CVV.
Działając zgodnie z powyższymi zasadami, zwiększysz swoje bezpieczeństwo i zmniejszysz ryzyko padnięcia ofiarą oszustów.
Bądź czujny!
Zespół Nicolaus Banku