Pytania i odpowiedzi

Kto może korzystać z kantoru?

Usługa jest dostępna dla wszystkich Klientów Nicolaus Banku.

Jakie waluty zostały udostępnione w kantorze?

Na ten moment oferujemy trzy waluty: euro (EUR), dolar amerykański (USD) oraz funt brytyjski (GBP).

Jakie kryteria muszę spełnić, aby korzystać z kantora walutowego?

Wystarczy , że posiadasz konto Agro Ekspert oraz konto walutowe z dostępem do bankowości internetowej. Wymiana walut następuje zawsze pomiędzy rachunkiem w złotych a rachunkiem w walucie wymienialnej.

Czy jeśli mam konto firmowe oraz konto walutowe to mogę już zacząć wymieniać waluty w kantorze?

Tak, usługa jest dostępna w bankowości internetowej w zakładce Kantor walutowy.

Nie mam konta walutowego, a chciałbym zacząć korzystać z kantora. Co powinienem zrobić?

Jeśli masz konto firmowe – załóż konto walutowe i będziesz mógł korzystać z kantora. Konto możesz otworzyć samodzielnie w bankowości internetowej (zakładka: Rachunki, Otwórz nowy rachunek). Powiadomimy Ciebie SMS-em o dodaniu pełnych funkcjonalności do nowo otwartego konta.

Chcę szczegółowo, krok po kroku dowiedzieć się jak wygląda wymiana walut online w Nicolaus Banku. Co powinienem zrobić?

Zapoznaj się z naszym przewodnikiem.

Pytania i odpowiedzi

Kto może założyć Konto Ekspert?

Konto Agro Ekspert  jest rachunkiem przeznaczonym dla osób, które prowadzą działalność rolniczą.

W jaki sposób mogę samodzielnie zarządzać swoim kontem?

Poprzez aplikację mobilną Nicolaus Bank (dostępną dla urządzeń z systemem Android oraz iOS) lub przez bankowość internetową.

Z jakich płatności mobilnych mogę korzystać posiadając Konto Agro Ekspert?

Posiadamy w swojej ofercie szeroki wachlarz płatności mobilnych tj. BLIK, Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay oraz Fitbit Pay.

Jak aktywować aplikację mobilną NICOLAUS BANK?

Odpowiedź na to pytanie znajdziesz się w krótkim filmiku instruktażowym.

Jak aktywować bankowość internetową?

Dostęp do bankowości internetowej możesz uzyskać w dowolnej placówce Banku. Otrzymasz identyfikator oraz hasło startowe, które należy zmienić podczas pierwszego logowania.

Gdzie mogę znaleźć mój identyfikator do logowania do bankowości internetowej?

Identyfikator (ID) jest podany w umowie lub we wniosku o elektroniczne kanały dostępu. Identyfikator możesz również uzyskać w dowolnej placówce Nicolaus Banku.

Jak sprawdzić saldo na rachunku?

Jeśli chcesz sprawdzić saldo Twojego rachunku w bankowości internetowej wystarczy, że się zalogujesz i klikniesz w zakładkę Rachunki. Saldo Twojego rachunku możesz też sprawdzić w aplikacji mobilnej na ekranie startowym.

Jak sprawdzić historię operacji konta?

Jeśli chcesz sprawdzić swoją historię operacji w bankowości internetowej – wejdź w zakładkę Rachunki i kliknij na przycisk Historia przy wybranym koncie. Historia operacji jest też widoczna od razu po zalogowaniu w aplikacji mobilnej.

W jaki sposób uzyskać potwierdzenie przelewu w PDF w bankowości internetowej?

Jeśli chcesz pobrać potwierdzenie przelewu, wejdź w bankowości internetowej w zakładkę Rachunki i kliknij na przycisk Historia przy wybranym koncie. Następnie wejdź w szczegóły przelewu, w prawym dolnym rogu kliknij Potwierdzenie i wybierz PDF.

Gdzie znaleźć kwotę blokady kartowej na rachunku?

Jeśli chcesz sprawdzić w bankowości internetowej czy na Twoim koncie jest blokada środków, wystarczy, że wejdziesz w zakładkę Rachunki i klikniesz na przycisk Historia. Po lewej stronie rozwinie się menu, na którym pojawi się zakładka Blokady środków. Blokadę możesz także sprawdzić w aplikacji mobilnej po kliknięciu na Twoje konto firmowe na ekranie startowym.

Jak ustanowić zlecenie stałe w bankowości internetowej?

Wystarczy, że zalogujesz się do bankowości internetowej, wybierzesz zakładkę Rachunki, następnie klikniesz na przycisk Przelew. Wówczas po lewej stronie pojawi się dodatkowe menu. Wybierz z niego zakładkę Zlecenia i kliknij Dodaj zlecenie.

Jak można zawnioskować o wydanie karty?

Jeśli już masz konto firmowe, wystarczy, że zalogujesz się do bankowości internetowej i wypełnisz wniosek, który znajduje się w zakładce Wnioski w kategorii Inne.

Czy mogę zapłacić kartą przez internet?

Możesz dokonywać płatności kartą przez internet. Autoryzacja płatności internetowych kartą polega na podaniu prawidłowego numeru karty, daty ważności i z reguły również liczby kontrolnej znajdującej się na odwrocie karty (tzw. CVC2 lub CVV2). W przypadku sklepów internetowych oferujących usługę 3DSecure niezbędne jest także podanie dodatkowego hasła SMS, które jest wysłane na wskazany przez Ciebie numer telefonu komórkowego. Należy także ustanowić odpowiedź na pytanie weryfikacyjne.

Czym jest usługa 3D Secure?

Wszystkie nasze karty płatnicze są objęte standardem bezpieczeństwa 3D Secure. Niektóre sklepy internetowe są oznaczone symbolami „MasterCard SecureCode” lub „Verified by VISA”, czyli płatności w tych sklepach są zabezpieczone usługą 3D Secure. Oznacza to, że płatność za produkt za pomocą karty musisz dodatkowo potwierdzić SMSem z pytaniem weryfikacyjnym lub aplikacją mobilną.

Czy mogę korzystać z przelewów ekspresowych?

Tak, możesz korzystać z przelewów Express Elixir oraz BlueCash. Więcej informacji znajdziesz TUTAJ.

Czy mogę korzystać z szybkich płatności internetowych?

Oczywiście! Dzięki usługom PayU, PayByLink oraz PayByNet przelewy między bankami realizowane są w trybie natychmiastowym. Rozwiązanie to nie wymaga ręcznego wprowadzania danych do formatki przelewu , wystarczy, że podczas dokonywania płatności wybierzesz logo Nicolaus Banku, zalogujesz się do bankowości internetowej i zatwierdzisz transakcję kodem SMS. Takie płatności dostępne są w większości platform zakupowych w internecie.

Czy mogę wypłacić gotówkę na skan dłoni z urządzeń Nicolaus Banku?

Dokładnie tak! Nasze wielofunkcyjne urządzenia samoobsługowe umożliwiają autoryzację biometryczną, czyli możliwość wpłaty lub wypłaty gotówki za pomocą skanu dłoni, bez użycia karty. Wdrożone rozwiązanie wykorzystuje technologię opartą o analizę naczyń krwionośnych dłoni (tzw. technologia palm vein).

Główne atuty biometrii to:

  • bezpieczeństwo,
  • oszczędność czasu,
  • wygoda.

Pytania i odpowiedzi

Kto może założyć Konto dla młodych – WSZYSTKONTO?

Konto jest dostępne dla wszystkich osób w wieku 13-26 lat.  Jeśli masz 13-17 lat potrzebna będzie zgoda Twojego rodzica lub opiekuna prawnego oraz legitymacja szkolna.  Jeśli masz 18 lat – konto możesz założyć samodzielnie i wystarczy Ci tylko dowód osobisty.

Czy mogę dalej korzystać z konta po ukończeniu 26 lat?

Dalej będziesz mógł korzystać z konta osobistego w Nicolaus Banku. Twoje konto zmieni się wówczas na KONTO MOC KORZYŚCI – plan taryfowy OPTIMUM. Oczywiście będziesz miał możliwość zmiany tego planu na inny, wybrany przez Ciebie, w dowolnym momencie.

W jaki sposób mogę samodzielnie zarządzać swoim kontem?

Poprzez aplikację mobilną Nicolaus Bank (dostępną dla urządzeń z systemem Android oraz iOS) lub przez bankowość internetową.

Z jakich płatności mobilnych mogę korzystać posiadając WSZYSTKONTO?

Posiadamy w swojej ofercie szeroki wachlarz płatności mobilnych tj. BLIK, Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay oraz Fitbit Pay.

Jak aktywować aplikację mobilną NICOLAUS BANK?

Odpowiedź na to pytanie znajdziesz się w krótkim filmiku instruktażowym.

Jak aktywować bankowość internetową?

Dostęp do bankowości internetowej możesz uzyskać w dowolnej placówce Banku. Otrzymasz identyfikator oraz hasło startowe, które należy zmienić podczas pierwszego logowania.

Gdzie mogę znaleźć mój identyfikator do logowania do bankowości internetowej?

Identyfikator (ID) jest podany w umowie lub we wniosku o elektroniczne kanały dostępu. Identyfikator możesz również uzyskać w dowolnej placówce Nicolaus Banku.

Jak sprawdzić saldo na rachunku?

Jeśli chcesz sprawdzić saldo Twojego rachunku w bankowości internetowej wystarczy, że się zalogujesz i klikniesz w zakładkę Rachunki. Saldo Twojego rachunku możesz też sprawdzić w aplikacji mobilnej na ekranie startowym.

Jak sprawdzić historię operacji konta?

Jeśli chcesz sprawdzić swoją historię operacji w bankowości internetowej – wejdź w zakładkę Rachunki i kliknij na przycisk Historia przy wybranym koncie. Historia operacji jest też widoczna od razu po zalogowaniu w aplikacji mobilnej.

W jaki sposób uzyskać potwierdzenie przelewu w PDF w bankowości internetowej?

Jeśli chcesz pobrać potwierdzenie przelewu, wejdź w bankowości internetowej w zakładkę Rachunki i kliknij na przycisk Historia przy wybranym koncie. Następnie wejdź w szczegóły przelewu, w prawym dolnym rogu kliknij Potwierdzenie i wybierz PDF.

Gdzie znaleźć kwotę blokady kartowej na rachunku?

Jeśli chcesz sprawdzić w bankowości internetowej czy na Twoim koncie jest blokada środków, wystarczy, że wejdziesz w zakładkę Rachunki i klikniesz na przycisk Historia. Po lewej stronie rozwinie się menu, na którym pojawi się zakładka Blokady środków. Blokadę możesz także sprawdzić w aplikacji mobilnej po kliknięciu na Twoje konto osobiste na ekranie startowym.

Jak ustanowić zlecenie stałe w bankowości internetowej?

Wystarczy, że zalogujesz się do bankowości internetowej, wybierzesz zakładkę Rachunki, następnie klikniesz na przycisk Przelew. Wówczas po lewej stronie pojawi się dodatkowe menu. Wybierz z niego zakładkę Zlecenia i kliknij Dodaj zlecenie.

Jak można zawnioskować o wydanie karty?

Jeśli już masz konto, wystarczy, że zalogujesz się do bankowości internetowej i wypełnisz wniosek, który znajduje się w zakładce Wnioski w kategorii Inne.

Czy mogę zapłacić kartą przez internet?

Możesz dokonywać płatności kartą przez internet. Autoryzacja płatności internetowych kartą polega na podaniu prawidłowego numeru karty, daty ważności i z reguły również liczby kontrolnej znajdującej się na odwrocie karty (tzw. CVC2 lub CVV2). W przypadku sklepów internetowych oferujących usługę 3DSecure niezbędne jest także podanie dodatkowego hasła SMS, które jest wysłane na wskazany przez Ciebie numer telefonu komórkowego. Należy także ustanowić odpowiedź na pytanie weryfikacyjne.

Czym jest usługa 3D Secure?

Wszystkie nasze karty płatnicze są objęte standardem bezpieczeństwa 3D Secure. Niektóre sklepy internetowe są oznaczone symbolami „MasterCard SecureCode” lub „Verified by VISA”, czyli płatności w tych sklepach są zabezpieczone usługą 3D Secure. Oznacza to, że płatność za produkt za pomocą karty musisz dodatkowo potwierdzić bezpłatnym kodem 3DSecure, który otrzymujesz SMS-em na wskazany przez Ciebie numer telefonu komórkowego oraz odpowiedzieć na pytanie weryfikacyjne.

Czy mogę korzystać z przelewów ekspresowych?

Tak, możesz korzystać z przelewów Express Elixir oraz BlueCash. Więcej informacji znajdziesz TUTAJ.

Czy mogę korzystać z szybkich płatności internetowych?

Oczywiście! Dzięki usługom PayU, PayByLink oraz PayByNet przelewy między bankami realizowane są w trybie natychmiastowym. Rozwiązanie to nie wymaga ręcznego wprowadzania danych do formatki przelewu , wystarczy, że podczas dokonywania płatności wybierzesz logo Nicolaus Banku, zalogujesz się do bankowości internetowej i zatwierdzisz transakcję kodem SMS. Takie płatności dostępne są w większości platform zakupowych w internecie.

Czy mogę wypłacić gotówkę na skan dłoni z urządzeń Nicolaus Banku?

Dokładnie tak! Nasze wielofunkcyjne urządzenia samoobsługowe umożliwiają autoryzację biometryczną, czyli możliwość wpłaty lub wypłaty gotówki za pomocą skanu dłoni, bez użycia karty. Wdrożone rozwiązanie wykorzystuje technologię opartą o analizę naczyń krwionośnych dłoni (tzw. technologia palm vein).

Główne atuty biometrii to:

  • bezpieczeństwo – masz pewność, że ręki Ci nie ukradną,
  • oszczędność czasu – wystarczy, że przyłożysz dłoń do czytnika i wpiszesz swoje hasło,
  • wygoda – karty możesz zapomnieć, dłoń jest zawsze „pod ręką”.

Pytania i odpowiedzi

Kto może założyć konto Nicolaus Junior?

Konto przygotowaliśmy z myślą o  dzieciach w wieku 7-13 lat.

Czy konto Nicolaus Junior jest płatne?

Nie, konto jest całkowicie darmowe.

Kto sprawuje kontrolę nad Nicolaus Junior?

Kontrolę nad kontem sprawuje rodzic lub opiekun prawny. To Ty zarządzasz z jakich funkcji korzysta dziecko

Wszystkie funkcjonalności jakie chcesz udostępnić swojemu dziecku są widoczne w Twojej bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej, a o każdym działaniu bądź dyspozycji jakie chce wykonać Twoje dziecko będziesz powiadomiony.

Czy mogę dalej korzystać z konta po ukończeniu 13 lat?

Tak, po ukończeniu 13 lat przez Twoje dziecko, konto Nicolaus Junior przekształci się na konto dla młodych – WSZYSTKONTO, tak aby dziecko mogło dalej korzystać i czerpać korzyści ze swojego konta

W jaki sposób zarządzać Nicolaus Junior?

Dziecko -poprzez aplikację mobilną Nicolaus Junior (dostępną dla urządzeń z systemem Android oraz iOS), a Ty, jako rodzic lub opiekun prawny, przez bankowość internetową lub aplikacje mobilną.

Jak aktywować aplikację Nicolaus Junior?

W celu aktywacji aplikacji mobilnej Nicolaus Junior, musisz zeskanować kod QR ze swojej bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej

Jak można zawnioskować o wydanie karty do Nicolaus Junior?

Wystarczy, że zawnioskujesz o kartę podczas zakładania konta lub w dowolnym momencie zalogujesz się do swojej bankowości internetowej i wypełnisz wniosek o kartę – zakładka Wnioski – Inne.

Z jakich płatności mogę korzystać posiadając Nicolaus Junior?

Do konta zostaje wydana karta debetowa, dzięki której Twoje dziecko może dokonywać płatności.

Czy w Nicolaus Junior można korzystać z płatności internetowych lub BLIK-a?

Tak, w ramach konta Nicolaus Junior możesz korzystać z płatności internetowych praz BLIK-a.

Czy mogę wypłacić gotówkę z urządzeń Nicolaus Banku?

Tak,  za pomocą karty wydanej do konta Nicolaus Junior można dokonać wypłaty, ale tylko do kwoty limitu, jaki został ustawiony przez Ciebie. Domyślny limit to 100,00 PLN. Wypłata zostanie zrealizowana w momencie, gdy oszczędności nie będą przypisane do żadnej ze skarbonek na wybrany przez dziecko cel.

Czy zapłacę kartą przez Internet?

Usługa jest domyślnie wyłączona, jako rodzic lub opiekun prawny decydujesz o włączeniu możliwości płatności kartą przez Internet. W tym celu konieczne jest również ustanowienie hasła 3D-Secure.

Pytania i odpowiedzi

Kto może korzystać z kantoru?

Usługa jest dostępna dla wszystkich klientów, którzy spełniają następujące warunki:

  1. Posiadają konto złotówkowe w Nicolaus Banku
  2. Posiadają konto walutowe w jednej z dostępnych walut (EUR, GBP, USD)
  3. Mają dostęp do bankowości internetowej Nicolaus Banku

Jakie waluty zostały udostępnione w kantorze

Na ten moment w kantorze walutowym oferujemy trzy waluty: euro (EUR), dolar amerykański (USD) oraz funt brytyjski (GBP).

Nie mam konta walutowego, a chciałbym zacząć korzystać z kantoru. Co powinienem zrobić?

Jeśli masz konto osobiste i dostęp do bankowości internetowej – załóż konto walutowe i będziesz mógł korzystać z kantoru. Konto możesz otworzyć samodzielnie w bankowości internetowej wykonując następujące kroki:

  1. Po zalogowaniu się do bankowości internetowej kliknij zakładkę Rachunki
  2. Kliknij w jeden z posiadanych rachunków
  3. Z menu po lewej stronie wybierz opcję „Otwórz nowy rachunek”

Powiadomimy Cię SMS-em o dodaniu pełnych funkcjonalności do nowo otwartego konta.

Chcę szczegółowo, krok po kroku dowiedzieć się jak wygląda wymiana walut online w Nicolaus Banku. Co powinienem zrobić?

Chcąc uzyskać więcej informacji możesz zapoznać się z naszym przewodnikiem dla aplikacji mobilnej oraz bankowości internetowej.

Czy jeśli mam konto osobiste lub konto firmowe oraz konto walutowe to mogę już zacząć wymieniać waluty w kantorze?

  • Jeśli jesteś Klientem Indywidualnym – tak, usługa jest dostępna w bankowości internetowej w zakładce Kantor walutowy.
  • Jeśli jesteś Klientem Instytucjonalnym i prowadzisz gospodarstwo rolne – tak, usługa jest dostępna w bankowości internetowej w zakładce Kantor walutowy.
  • Jeśli jesteś Klientem Instytucjonalnym i prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą – tak, usługa jest dostępna w bankowości internetowej w zakładce Kantor walutowy.
  • Jeśli jesteś Klientem Instytucjonalnym i prowadzisz większą firmę – napisz do nas krótką wiadomość w bankowości internetowej, że chcesz zacząć korzystać z kantoru walutowego lub wyślij do nas wiadomość z formularza kontaktowego, a uruchomimy Ci tą usługę.

Dlaczego warto korzystać z kantoru walutowego w Nicolaus Banku?

  • szybka i bezpieczna wymiana walut,
  • atrakcyjne kursy oferowanych walut (euro, dolar, funt brytyjski)
  • intuicyjny serwis transakcyjny
  • możliwość wymiany walut online przez całą dobę 7 dni w tygodniu,
  • natychmiastowa realizacja transakcji
  • możliwość zlecenia transakcji z datą przyszłą, po określonym kursie. Napisz do nas krótką wiadomość w bankowości internetowej, że chcesz zacząć korzystać z kantoru walutowego lub wyślij do nas wiadomość przy użyciu formularza kontaktowego, a uruchomimy Ci tą usługę.

Pytania i odpowiedzi

Jak aktywować bankowość internetową?

Dostęp do bankowości internetowej możesz uzyskać w dowolnej placówce Banku. Otrzymasz identyfikator oraz hasło startowe, które należy zmienić podczas pierwszego logowania.

Gdzie mogę znaleźć mój identyfikator do logowania do bankowości internetowej?

Identyfikator (ID) jest podany w umowie lub we wniosku o elektroniczne kanały dostępu. Identyfikator możesz również uzyskać w dowolnej placówce Nicolaus Banku.

Jak ustanowić bezpieczne hasło do bankowości internetowej?

Twoje hasło powinno składać się z minimum 8 znaków: co najmniej jednej małej litery, jednej dużej litery, jednej cyfry oraz znaku specjalnego. Pamiętaj, aby nie udostępniać innym osobom Twoich danych do logowania.

Jak odblokować dostęp do bankowości internetowej?

Jeżeli nie pamiętasz hasła do bankowości internetowej lub zablokowałeś sobie do niej dostęp, wpisując trzykrotnie błędne hasło, wystarczy, że skontaktujesz się z nami telefonicznie pod numerem tel. +48 56 639 95 00, a my nadamy Ci nowe hasło.

Jak sprawdzić saldo na rachunku w bankowości internetowej?

Jeśli chcesz sprawdzić saldo Twojego rachunku, wystarczy, że zalogujesz się do bankowości internetowej i klikniesz w zakładkę Rachunki.

Jak sprawdzić historię operacji w bankowości internetowej?

Jeśli chcesz sprawdzić swoją historię operacji – wejdź w bankowości internetowej w zakładkę Rachunki i kliknij na przycisk Historia przy wybranym koncie.

W jaki sposób uzyskać potwierdzenie przelewu w PDF w bankowości internetowej?

Jeśli chcesz pobrać potwierdzenie przelewu, wejdź w bankowości internetowej w zakładkę Rachunki i kliknij na przycisk Historia przy wybranym koncie. Następnie wejdź w szczegóły przelewu, w prawym dolnym rogu kliknij Potwierdzenie i wybierz PDF.

Gdzie znaleźć kwotę blokady na rachunku w bankowości internetowej?

Jeśli chcesz sprawdzić czy na Twoim koncie jest blokada środków, wystarczy, że wejdziesz w zakładkę Rachunki w bankowości internetowej i klikniesz na przycisk Historia. Po lewej stronie rozwinie się menu, na którym pojawi się zakładka Blokady środków.

Jak doładować telefon w bankowości internetowej Nicolaus Banku?

Zaloguj się do bankowości internetowej i wybierz zakładkę Rachunki. Następnie kliknij na przycisk Doładowanie przy wybranym koncie i wypełnij formularz.

Czy mogę anulować zlecony przelew natychmiastowy (BlueCash, Express Elixir)?

Ze względu na to, iż jest to przelew, który pozwala przelać środki na rachunek w innym banku nawet w kilkanaście sekund – nie ma możliwości wycofania takiego przelewu.

W jakich godzinach wysyłane są standardowe przelewy?

Standardowe terminy realizacji zleceń znajdziesz tutaj.

Jak mogę wysłać przelew do ZUS w bankowości internetowej?

Wystarczy, że po zalogowaniu w bankowości internetowej wybierzesz zakładkę Rachunki, następnie klikniesz przycisk Przelew. Wówczas po lewej stronie pojawi się dodatkowe menu. W kategorii Przelewy jednorazowe wybierz Przelew do ZUS.

Czy w bankowości internetowej można wykonać przelew za granicę w walucie innej niż PLN?

Tak, wystarczy, że po zalogowaniu do bankowości internetowej klikniesz na zakładkę Rachunki i klikniesz na przycisk Przelew. Następnie wybierzesz zakładkę Przelewy jednorazowe,  a następnie Przelew dewizowy. Przy przelewach na rachunek prowadzony w kraju Unii Europejskiej należy wprowadzić numer IBAN odbiorcy, jego dane, tytuł, kwotę oraz walutę przelewu. Natomiast w przypadku przelewu na rachunek poza UE, dodatkowo wymagane będą dane banku odbiorcy (nazwa, kraj oraz SWIFT Banku).

Jak ustanowić zlecenie stałe w bankowości internetowej?

Wystarczy, że po zalogowaniu w bankowości internetowej wybierzesz zakładkę Rachunki, następnie klikniesz na przycisk Przelew. Wówczas po lewej stronie pojawi się dodatkowe menu. Wybierz z niego zakładkę Zlecenia i kliknij Dodaj zlecenie.

Czym jest usługa 3D Secure?

Wszystkie nasze karty płatnicze są objęte standardem bezpieczeństwa 3D Secure. Niektóre sklepy internetowe są oznaczone symbolami „MasterCard SecureCode” lub „Verified by VISA”, czyli płatności w tych sklepach są zabezpieczone usługą 3D Secure. Oznacza to, że płatność za produkt za pomocą karty musisz dodatkowo potwierdzić SMSem z pytaniem weryfikującym lub przy pomocy aplikacji mobilnej.

Jakie dane mogę samodzielnie zmienić przez bankowość internetową?

W bankowości internetowej możesz złożyć wniosek o zmianę danych osobowych, który znajdziesz w zakładce Wnioski i kategorii Inne. Obejmuje on następujące dane:

  • Adres korespondencyjny,
  • Numer kontaktowy,
  • Adres mailowy.

Pozostałe dane osobowe, ze względów bezpieczeństwa, możesz zaktualizować w dowolnie wybranej przez Ciebie placówce banku.

Pytania i odpowiedzi

Kto może wnioskować o limit odnawialny w rachunku?

O kredyt w rachunku może się ubiegać każda pełnoletnia osoba fizyczna, która posiada pełną zdolność do czynności prawnych, zamieszkuje na terenie naszego kraju i posiada udokumentowane stałe źródło dochodu.

Na jaki cel mogę przeznaczyć środki z kredytu w koncie?

Środki w ramach kredytu w koncie możesz przeznaczyć na dowolny cel, ponieważ działa on jak zwiększenie kwoty środków na rachunku.

Czy możliwe jest otrzymanie kredytu w rachunku wspólnym?

Oczywiście, wnioskują wtedy współposiadacze konta o ten limit.

W jaki sposób mogę spłacać kredyt w koncie?

Nie musisz robić nic dodatkowego – każdy wpływ na konto automatycznie spłaca i odnawia limit dostępnych środków.

Jaką maksymalną kwotę kredytu w koncie mogę otrzymać?

Wysokość przyznanego limitu w koncie zależy od Twoich wpływów na konto osobiste.

Ile kosztuje przyznanie kredytu w koncie?

Jeśli chciałbyś korzystać z limitu w koncie warto rozważyć ofertę KONTA MOC KORZYŚCI w planie taryfowym Premium, gdzie prowizja wynosi zaledwie 0,95% lub w planie taryfowym Optimum z prowizją tylko 2,00%. To dwa najkorzystniejsze rozwiązania. Opłaty są pobierane zgodnie z obowiązującą Taryfą Opłat i Prowizji dostępną na stronie nicolausbank-mojedokumenty.sgb.pl.

Jak i gdzie mogę zawnioskować o limit w koncie?

Wystarczy, że zalogujesz się do bankowości internetowej i wypełnisz krótki formularz, który znajdziesz w zakładce Wnioski.

Jakie dokumenty muszę przedstawić, aby ubiegać się o przyznanie limitu w rachunku?

Jeśli rachunek jest prowadzony w naszym banku od co najmniej 6 miesięcy i przez ten czas wpływa na niego wynagrodzenie bądź emerytura – wystarczy nam oświadczenie o dochodach.  W przeciwnym razie wymagane jest także zaświadczenie z zakładu pracy na drukach banku i oczywiście dowód osobisty.

Pytania i odpowiedzi

Jakie są koszty kredytu mieszkaniowego?

Prowizja przygotowawcza, koszt odsetkowy, koszt prowadzania rachunku, opłaty sądowe 219 zł, koszt ubezpieczenia nieruchomości, zabezpieczenie pomostowe, koszt transz.

Ile muszę mieć wkładu własnego zaciągając kredyt mieszkaniowy?

Minimalny wkład własny dla kredytu mieszkaniowego wynosi 10% wartości nieruchomości.

Czy kredyt można spłacić wcześniej?

Tak, przez 36 miesięcy od podpisania umowy kredytowej pobierana jest prowizja rekompensacyjna 0,5% kwoty spłacanej.

Jaką potrzebuję kwotę kredytu na wybudowanie domu?

Na wybudowanie 1 m kwadratowego przyjmujemy minimum 2500 zł.

Jaki jest maksymalny okres kredytowania?

 25 lat.

Do jakiego wieku można ubiegać się o kredyt mieszkaniowy?

Maksymalny okres kredytowania zależy standardowo od wieku najmłodszego Kredytobiorcy, którego dochód jest uwzględniany w procesie ustalania zdolności kredytowej. Wiek klienta plus okres kredytowania nie powinien przekroczyć 70-ciu lat w dniu podjęcia decyzji kredytowej.

Czy można wziąć kredyt mieszkaniowy z osobą niespokrewnioną (partnerem, partnerką)?

Tak, można udzielić kredytu mieszkaniowego osobom niespokrewnionym ze sobą oraz niebędącym małżeństwem.

Pytania i odpowiedzi

Jak otrzymać kredyt gotówkowy jeśli jestem klientem banku?

Wystarczy, że zalogujesz się do Bankowości Internetowej i w zakładce wnioski wybierzesz odpowiedni produkt.

Jak otrzymać kredyt jeśli nie jestem klientem banku?

Wystarczy, że wypełnisz wniosek, który znajdziesz tutaj.

Kto może skorzystać z oferty kredytu gotówkowego?

Możesz się ubiegać o kredyt jeśli spełnisz łącznie następujące warunki:

  • mieszkasz w Polsce,
  • jesteś pełnoletni i posiadasz pełną zdolność do czynności prawnych,
  • posiadasz zdolność kredytową,
  • masz stałe i udokumentowane źródło dochodu.

W jakim czasie otrzymam wypłatę środków z kredytu?

Pieniądze wypłacamy nawet tego samego dnia, w którym złożyłeś wniosek o kredyt.

W jaki sposób otrzymam środki z kredytu?

Środki otrzymasz przelewem na Twoje konto osobiste.

W jaki sposób i kiedy będę spłacać kredyt?

Raty kredytu będziemy pobierać automatycznie z Twojego konta w wybranym przez Ciebie dniu miesiąca i zgodnie z harmonogramem spłat kredytu, który otrzymałeś wraz z umową. To Ty decydujesz czy raty kredytu będą równe czy też malejące.

Czy mogę wcześniej spłacić kredyt i czy wiąże się to z dodatkowymi kosztami?

Kredyt gotówkowy możesz wcześniej spłacić częściowo lub całkowicie w wybranym przez Ciebie momencie. Nie pobieramy za to dodatkowych opłat.

Czy mogę skorzystać z ubezpieczenia biorąc kredyt gotówkowy?

Oczywiście. Do kredytu gotówkowego oferujemy ubezpieczenie „Życie Komfort” naszego partnera Generali.

Jakie dokumenty będą mi potrzebne przy wnioskowaniu o kredyt?

  • Dokument tożsamości – dowód osobisty lub paszport,
  • Dokument dotyczący sytuacji finansowej np. zaświadczenie o dochodzie (w przypadku braku systematycznych wpływów na konto w Nicolaus Banku).

Gdzie znajdę informację o kwocie kredytu, która pozostała do spłaty?

Pytania i odpowiedzi

Jak aktywować kartę?

Aktywacji karty możesz dokonać:

  • dzwoniąc pod numer obsługi kart Zrzeszenia Banków Spółdzielczych
    SGB 800 888 888
  • dzwoniąc na infolinię Nicolaus Banku pod numer +48 56 639 95 00
  • osobiście w dowolnej placówce Nicolaus Banku

Czy aktywacja karty jest płatna?

Dyspozycja aktywacji karty jest całkowicie bezpłatna dla naszych Klientów.

Jak pobrać PIN do karty?

Jeżeli aktywowałeś już kartę – możesz samodzielnie nadać sobie numer PIN. Otrzymasz go SMS-em na podany w umowie lub wniosku numer kontaktowy. Aby uzyskać PIN wystarczy, że wyślesz na numer +48 664 079 131 SMS o treści: PIN CardID, gdzie CardID to numer wskazany w instrukcji dostarczonej wraz z kartą. W odpowiedzi otrzymasz prośbę o podanie hasła, które znajduje się w umowie lub we wniosku. Następnie wyślij SMS zwrotny z tym hasłem. Jeżeli wszystkie dane zostały wprowadzone prawidłowo, w odpowiedzi otrzymasz swój PIN do karty.

Czy mogę zapłacić zbliżeniowo za zakupy?

Tak, jeśli posiadasz kartę zbliżeniową, aktywowałeś ją i nadałeś do niej PIN.  Pamiętaj, że pierwsza transakcja kartą musi być wykonana przy użyciu PIN-u. Kolejne transakcje będziesz mógł swobodnie wykonywać zbliżeniowo.

Jak mogę zastrzec kartę?

Zastrzeżenia karty możesz dokonać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, dzwoniąc na numer telefonu 800 888 888.

Co to jest CVV2 lub CVC2?

Jest to 3-cyfrowy numer zabezpieczający, który widnieje na odwrocie karty płatniczej. Możesz zostać poproszony o podanie tego numeru podczas dokonywania transakcji internetowych.

Czy mogę zapłacić kartą przez internet?

Możesz dokonywać płatności kartą przez internet. Autoryzacja płatności internetowych kartą polega na podaniu prawidłowego numeru karty, daty ważności i z reguły również liczby kontrolnej znajdującej się na odwrocie karty (tzw. CVC2 lub CVV2). W przypadku sklepów internetowych oferujących usługę 3DSecure niezbędne jest także podanie dodatkowego hasła SMS, które jest wysłane na wskazany przez Ciebie numer telefonu komórkowego.

Czym jest usługa 3D Secure?

Wszystkie nasze karty płatnicze są objęte standardem bezpieczeństwa 3D Secure. Niektóre sklepy internetowe są oznaczone symbolami „MasterCard SecureCode” lub „Verified by VISA”, czyli płatności w tych sklepach są zabezpieczone usługą 3D Secure. Oznacza to, że płatność za produkt za pomocą karty musisz dodatkowo potwierdzić SMSem z pytaniem weryfikującym lub przy pomocy aplikacji mobilnej.

Jak można zawnioskować o wydanie karty?

Jeśli już masz konto osobiste w naszym banku, wystarczy, że zalogujesz się do bankowości internetowej i wypełnisz wniosek, który znajduje się w zakładce Wnioski w kategorii Inne.