PYTANIA I ODPOWIEDZI

Potrzebujesz pomocy lub szukasz informacji?
Zobacz odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania Klientów.

BANKOWOŚĆ MOBILNA I INTERNETOWA

Jak aktywować bankowość internetową?

Dostęp do bankowości internetowej możesz uzyskać w dowolnej placówce Banku. Otrzymasz identyfikator oraz hasło startowe, które należy zmienić podczas pierwszego logowania.

Gdzie mogę znaleźć mój identyfikator do logowania do bankowości internetowej?

Identyfikator (ID) jest podany w umowie lub we wniosku o elektroniczne kanały dostępu. Identyfikator możesz również uzyskać w dowolnej placówce Nicolaus Banku.

Jak ustanowić bezpieczne hasło do bankowości internetowej?

Twoje hasło powinno składać się z minimum 8 znaków: co najmniej jednej małej litery, jednej dużej litery oraz jednej cyfry. Pamiętaj, aby nie udostępniać innym osobom Twoich danych do logowania.

Jak odblokować dostęp do bankowości internetowej?

Jeżeli nie pamiętasz hasła do bankowości internetowej lub zablokowałeś sobie do niej dostęp, wpisując trzykrotnie błędne hasło, wystarczy, że skontaktujesz się z nami telefonicznie pod numerem tel. +48 56 639 95 00, a my nadamy Ci nowe hasło.

Jak sprawdzić saldo na rachunku w bankowości internetowej?

Jeśli chcesz sprawdzić saldo Twojego rachunku, wystarczy, że zalogujesz się do bankowości internetowej i klikniesz w zakładkę Rachunki.

Jak sprawdzić historię operacji w bankowości internetowej?

Jeśli chcesz sprawdzić swoją historię operacji – wejdź w bankowości internetowej w zakładkę Rachunki i kliknij na przycisk Historia przy wybranym koncie.

W jaki sposób uzyskać potwierdzenie przelewu w PDF w bankowości internetowej?

Jeśli chcesz pobrać potwierdzenie przelewu, wejdź w bankowości internetowej w zakładkę Rachunki i kliknij na przycisk Historia przy wybranym koncie. Następnie wejdź w szczegóły przelewu, w prawym dolnym rogu kliknij Potwierdzenie i wybierz PDF.

Gdzie znaleźć kwotę blokady na rachunku w bankowości internetowej?

Jeśli chcesz sprawdzić czy na Twoim koncie jest blokada środków, wystarczy, że wejdziesz w zakładkę Rachunki w bankowości internetowej i klikniesz na przycisk Historia. Po lewej stronie rozwinie się menu, na którym pojawi się zakładka Blokady środków.

Jak doładować telefon w bankowości internetowej Nicolaus Banku?

Zaloguj się do bankowości internetowej i wybierz zakładkę Rachunki. Następnie kliknij na przycisk Doładowanie przy wybranym koncie i wypełnij formularz.

PRZELEWY INTERNETOWE

Czy mogę anulować zlecony przelew natychmiastowy (BlueCash, Express Elixir)?

Ze względu na to, iż jest to przelew, który pozwala przelać środki na rachunek w innym banku nawet w kilkanaście sekund – nie ma możliwości wycofania takiego przelewu.

W jakich godzinach wysyłane są standardowe przelewy?

Sesje Elixir wychodzące odbywają się w następujących godzinach: 11:15 i 13:45. Przelewy zewnętrzne zlecone w dniu wolnym od pracy realizowane są w kolejnym dniu roboczym.

Jak mogę wysłać przelew do ZUS w bankowości internetowej?

Wystarczy, że po zalogowaniu w bankowości internetowej wybierzesz zakładkę Rachunki, następnie klikniesz przycisk Przelew. Wówczas po lewej stronie pojawi się dodatkowe menu. W kategorii Przelewy jednorazowe wybierz Przelew do ZUS.

Czy w bankowości internetowej można wykonać przelew za granicę w walucie innej niż PLN?

Tak, wystarczy, że po zalogowaniu do bankowości internetowej klikniesz na zakładkę Rachunki i klikniesz na przycisk Przelew. Następnie wybierzesz zakładkę Przelewy jednorazowe,  a następnie Przelew dewizowy. Przy przelewach na rachunek prowadzony w kraju Unii Europejskiej należy wprowadzić numer IBAN odbiorcy, jego dane, tytuł, kwotę oraz walutę przelewu. Natomiast w przypadku przelewu na rachunek poza UE, dodatkowo wymagane będą dane banku odbiorcy (nazwa, kraj oraz SWIFT Banku).

Jak ustanowić zlecenie stałe w bankowości internetowej?

Wystarczy, że po zalogowaniu w bankowości internetowej wybierzesz zakładkę Rachunki, następnie klikniesz na przycisk Przelew. Wówczas po lewej stronie pojawi się dodatkowe menu. Wybierz z niego zakładkę Zlecenia i kliknij Dodaj zlecenie.

KANTOR WYMIANY WALUT ONLINE

Kto może korzystać z kantoru?

Usługa jest darmowa i dostępna dla wszystkich Klientów Nicolaus Banku.

Jakie waluty zostały udostępnione w kantorze?

Na ten moment oferujemy trzy waluty: euro (EUR), dolar amerykański (USD) oraz funt brytyjski (GBP).

Jakie kryteria muszę spełnić, aby korzystać z kantoru walutowego?

Wystarczy, że posiadasz konto osobiste lub konto firmowe oraz konto walutowe z dostępem do bankowości internetowej. Wymiana walut następuje zawsze pomiędzy rachunkiem w złotych a rachunkiem w walucie wymienialnej.

Czy jeśli mam konto osobiste lub konto firmowe oraz konto walutowe to mogę już zacząć wymieniać waluty w kantorze?

  • Jeśli jesteś Klientem Indywidualnym – tak, usługa jest dostępna w bankowości internetowej w zakładce Kantor walutowy.
  • Jeśli jesteś Klientem Instytucjonalnym i prowadzisz gospodarstwo rolne – tak, usługa jest dostępna w bankowości internetowej w zakładce Kantor walutowy.
  • Jeśli jesteś Klientem Instytucjonalnym i prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą – tak, usługa jest dostępna w bankowości internetowej w zakładce Kantor walutowy.
  • Jeśli jesteś Klientem Instytucjonalnym i prowadzisz większą firmę – napisz do nas krótką wiadomość w bankowości internetowej, że chcesz zacząć korzystać z kantoru walutowego lub wyślij do nas wiadomość z formularza kontaktowego, a uruchomimy Ci tą usługę.

Nie mam konta walutowego, a chciałbym zacząć korzystać z kantoru. Co powinienem zrobić?

Jeśli masz konto osobiste lub konto firmowe – załóż konto walutowe i będziesz mógł korzystać z kantoru. Konto możesz otworzyć samodzielnie w bankowości internetowej (zakładka: Rachunki, Otwórz nowy rachunek). Powiadomimy Ciebie SMS-em o dodaniu pełnych funkcjonalności do nowo otwartego konta.

Chcę szczegółowo, krok po kroku dowiedzieć się jak wygląda wymiana walut online w Nicolaus Banku. Co powinienem zrobić?

Zapoznaj się z naszym przewodnikiem.

KARTY PŁATNICZE

Jak aktywować kartę?

Aktywacji karty możesz dokonać:

  • dzwoniąc pod numer obsługi kart Zrzeszenia Banków Spółdzielczych
    SGB 800 888 888
  • dzwoniąc na infolinię Nicolaus Banku pod numer +48 56 639 95 00
  • osobiście w dowolnej placówce Nicolaus Banku

Czy aktywacja karty jest płatna?

Dyspozycja aktywacji karty jest całkowicie bezpłatna dla naszych Klientów.

Jak pobrać PIN do karty?

Jeżeli aktywowałeś już kartę – możesz samodzielnie nadać sobie numer PIN. Otrzymasz go SMS-em na podany w umowie lub wniosku numer kontaktowy. Aby uzyskać PIN wystarczy, że wyślesz na numer +48 664 079 131 SMS o treści: PIN CardID, gdzie CardID to numer wskazany w instrukcji dostarczonej wraz z kartą. W odpowiedzi otrzymasz prośbę o podanie hasła, które znajduje się w umowie lub we wniosku. Następnie wyślij SMS zwrotny z tym hasłem. Jeżeli wszystkie dane zostały wprowadzone prawidłowo, w odpowiedzi otrzymasz swój PIN do karty.

Czy mogę zapłacić zbliżeniowo za zakupy?

Tak, jeśli posiadasz kartę zbliżeniową, aktywowałeś ją i nadałeś do niej PIN.  Pamiętaj, że pierwsza transakcja kartą musi być wykonana przy użyciu PIN-u. Kolejne transakcje będziesz mógł swobodnie wykonywać zbliżeniowo.

Jak mogę zastrzec kartę?

Zastrzeżenia karty możesz dokonać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, dzwoniąc na numer telefonu 800 888 888.

Co to jest CVV2 lub CVC2?

Jest to 3-cyfrowy numer zabezpieczający, który widnieje na odwrocie karty płatniczej. Możesz zostać poproszony o podanie tego numeru podczas dokonywania transakcji internetowych.

Czy mogę zapłacić kartą przez internet?

Możesz dokonywać płatności kartą przez internet. Autoryzacja płatności internetowych kartą polega na podaniu prawidłowego numeru karty, daty ważności i z reguły również liczby kontrolnej znajdującej się na odwrocie karty (tzw. CVC2 lub CVV2). W przypadku sklepów internetowych oferujących usługę 3DSecure niezbędne jest także podanie dodatkowego hasła SMS, które jest wysłane na wskazany przez Ciebie numer telefonu komórkowego.

Czym jest usługa 3D Secure?

Wszystkie nasze karty płatnicze są objęte standardem bezpieczeństwa 3D Secure. Niektóre sklepy internetowe są oznaczone symbolami „MasterCard SecureCode” lub „Verified by VISA”, czyli płatności w tych sklepach są zabezpieczone usługą 3D Secure. Oznacza to, że płatność za pomocą karty musisz dodatkowo potwierdzić udzielając odpowiedzi na pytanie weryfikacyjne oraz podanie kodu 3D Secure, który otrzymasz SMS-em na wskazany przez Ciebie numer telefonu komórkowego.

Jak można zawnioskować o wydanie karty?

Jeśli już masz konto osobiste lub firmowe w naszym banku, wystarczy, że zalogujesz się do bankowości internetowej i wypełnisz wniosek, który znajduje się w zakładce Wnioski w kategorii Inne.

TWOJE DANE

Jakie dane mogę samodzielnie zmienić przez bankowość internetową?

bankowości internetowej możesz złożyć wniosek o zmianę danych osobowych, który znajdziesz w zakładce Wnioski i kategorii Inne. Obejmuje on następujące dane:

  • Adres korespondencyjny,
  • Numer kontaktowy,
  • Adres mailowy.

Pozostałe dane osobowe, ze względów bezpieczeństwa, możesz zaktualizować w dowolnie wybranej przez Ciebie placówce banku.

Jak mogę zastrzec dowód osobisty?

Dokument tożsamości możesz zastrzec:

  • w dowolnej placówce naszego Banku,
  • dzwoniąc na infolinię Nicolaus Banku +48 56 639 95 00; poprosimy Cię również, abyś w ciągu 3 dni pojawił się w naszej placówce i podpisał stosowny dokument.

DANE BANKU

Jaki jest numer IBAN mojego rachunku w Nicolaus Bank?

IBAN (ang. International Bank Account Number), czyli Międzynarodowy Numer Rachunku Bankowego. Numer IBAN tworzymy poprzez dodanie przed numerem swojego rachunku bankowego dwóch dużych liter identyfikujących kraj, w którym prowadzony jest rachunek (dla Polski będzie to skrót PL).

Jaki jest kod BIC (SWIFT) Banku?

Kod BIC (SWIFT) Nicolaus Banku to: GBWCPLPP.

Gdzie można znaleźć numer kontaktowy do oddziału Banku?

Nicolaus Bank nie udostępnia ogólnych numerów telefonu do placówek bankowych. Zachęcamy do umówienia się na spotkanie z Doradcą za pomocą krótkiego formularza kontaktowego.

POZOSTAŁE

Ile banknotów mogę jednorazowo wpłacić we wpłatomacie?

Jeśli korzystasz z naszych urządzeń wielofunkcyjnych i chcesz wpłacić gotówkę na swoje konto – możesz maksymalnie jednorazowo wpłacić 150 sztuk banknotów. Upewnij się, że banknoty nie są zniszczone, spięte spinaczem lub gumką oraz czy nie znajdują się wśród nich paragony, bilety, bilon itp.

Jak zamówić wypłatę gotówki?

Jeśli chcesz zamówić większą ilość gotówki – zgłoś nam to dzień wcześniej, do godziny 10:00. Wystarczy, że wypełnisz formularz na stronie kontaktowej wybierając temat wiadomości Zamawianie gotówki. W treści wiadomości wskaż: awizowaną kwotę, walutę, datę realizacji oraz placówkę, w której chcesz odebrać gotówkę.

W jaki sposób i gdzie mogę złożyć reklamację?

Reklamację możesz złożyć: