1) złożyć wniosek wraz z wymaganą dokumentacją,
2) posiadać zdolność kredytową,
3) udokumentować :
- tytuł prawny do nieruchomości proponowanej na zabezpieczenie spłaty kredytu,
- stałe źródła dochodu uzyskiwanego z tytułu posiadanej nieruchomości w przypadku, gdy spłata kredytu będzie pokrywana z tych dochodów
4) przedłożyć aktualny operat szacunkowy nieruchomości proponowanej na zabezpieczenie spłaty kredytu, sporządzonego metodą porównawczą przez uprawnionego rzeczoznawcę majątkowego w ciągu 12 miesięcy przed złożeniem wniosku o kredyt hipoteczny
- w przypadku hipoteki ustanowionej na gruntach niezabudowanych wycena nieruchomości sporządzona przez uprawnionego rzeczoznawcę majątkowego może być zastąpiona oszacowaniem przez bank wartości nieruchomości na podstawie cen statystycznych gruntów wg GUS
5) posiadanie urządzonej księgi wieczystej dla nieruchomości proponowanej na zabezpieczenie spłaty kredytu, bądź przedłożenie opłaconego wniosku o założenie księgi wieczystej dla nieruchomości,
6) prowadzenie działalności gospodarczej od co najmniej 24 miesięcy,
7) posiadanie rachunku bieżącego w Nicolaus Banku Spółdzielczym w Toruniu,
8) posiadanie rachunku bieżącego w banku od co najmniej 6 m-cy, cechującego się przeprowadzeniem przez niego systematycznych rozliczeń,
9) zawrzeć umowę kredytową,
10) ustanowić zabezpieczenia spłaty kredytu