FUNDUSZ WSPARCIA KREDYTOBIORCÓW

JAK DZIAŁA?

Fundusz Wsparcia Kredytobiorców

Kredytobiorcy znajdujący się w trudnej sytuacji finansowej, którzy zaciągnęli kredyt mieszkaniowy, mogą skorzystać z Funduszu Wsparcia Kredytobiorców, tj.:

  1. zwrotnego wsparcia przeznaczonego na spłatę zobowiązań kredytobiorcy z tytułu kredytu mieszkaniowego (wsparcie na spłatę rat kapitałowo-odsetkowych przez okres max. 36 miesięcy);
  2. zwrotnej pożyczki na spłatę zadłużenia kredytu mieszkaniowego – w przypadku, gdy kredytobiorca dokonał sprzedaży kredytowanej nieruchomości, a kwota uzyskana ze sprzedaży nie pokryła całego zobowiązania z tytułu kredytu mieszkaniowego zaciągniętego na zakup sprzedanej nieruchomości;
  3. promesy – przyrzeczenia udzielenia pożyczki kredytobiorcy na spłatę zadłużenia.

FUNDUSZ WSPARCIA KREDYTOBIORCÓW

Jak złożyć wniosek?

Kredytobiorca może złożyć wniosek w formie:

  1. elektronicznej z wykorzystaniem bankowości elektronicznej lub
  2. pisemnej – w placówce Banku lub przesyłką pocztową na adres placówki Banku.

KTO MOŻE SKORZYSTAĆ?

Kto może skorzystać z Funduszu Wsparcia Kredytobiorców?

Kredytobiorca może skorzystać z Funduszu Wsparcia Kredytobiorców, jeżeli spełnia co najmniej jedną z następujących przesłanek:

  • w dniu złożenia wniosku o wsparcie lub pożyczkę na spłatę zadłużenia co najmniej jeden z kredytobiorców posiada status bezrobotnego, lub
  • kredytobiorca ponosi miesięczne koszty obsługi kredytu mieszkaniowego w wysokości przekraczającej 50% dochodów osiąganych miesięcznie przez gospodarstwo domowe kredytobiorcy, lub
  • miesięczny dochód gospodarstwa domowego kredytobiorcy, pomniejszony o miesięczne koszty obsługi kredytu mieszkaniowego zaciągniętego przez kredytobiorcę nie przekracza:
    • w przypadku gospodarstwa jednoosobowego – dwukrotności kwoty wskazanej w art. 8 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, zwaloryzowanej zgodnie z przepisami tej ustawy,
    • w przypadku gospodarstwa wieloosobowego – iloczynu dwukrotności kwoty wskazanej w art. 8 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, zwaloryzowanej zgodnie z przepisami tej ustawy, i liczby członków gospodarstwa domowego kredytobiorcy.

ROZPATRYWANIE WNIOSKU

W jaki sposób zostanie rozpatrzony mój wniosek?

Decyzję w przedmiocie rozpoznania wniosku Bank podejmuje w terminie 21 dni od dnia wpływu wniosku do Banku pod warunkiem złożenia kompletnego i prawidłowo wypełnionego wniosku. W przeciwnym razie decyzja zostanie podjęta w terminie 14 dni od dnia uzupełnienia wniosku.

W przypadku niespełnienia przez Kredytobiorcę warunków przyznania wsparcia, Bank niezwłocznie informuje o tym pisemnie Kredytobiorcę, podając uzasadnienie decyzji. W przypadku, gdy wniosek złożony został drogą elektroniczną, informację o odrzuceniu wniosku Bank przekazuje tą samą drogą, chyba że Kredytobiorca we wniosku zastrzegł inny sposób przekazania tych informacji.