AKTUALNOŚCI

15.09.2023

Pytania i odpowiedzi: Przelewy internetowe

PRZELEWY INTERNETOWE

Czy mogę anulować zlecony przelew natychmiastowy (BlueCash, Express Elixir)?

Ze względu na to, iż jest to przelew, który pozwala przelać środki na rachunek w innym banku nawet w kilkanaście sekund – nie ma możliwości wycofania takiego przelewu.

W jakich godzinach wysyłane są standardowe przelewy?

Sesje Elixir wychodzące odbywają się w następujących godzinach: 11:15 i 13:45. Przelewy zewnętrzne zlecone w dniu wolnym od pracy realizowane są w kolejnym dniu roboczym.

Jak mogę wysłać przelew do ZUS w bankowości internetowej?

Wystarczy, że po zalogowaniu w bankowości internetowej wybierzesz zakładkę Rachunki, następnie klikniesz przycisk Przelew. Wówczas po lewej stronie pojawi się dodatkowe menu. W kategorii Przelewy jednorazowe wybierz Przelew do ZUS.

Czy w bankowości internetowej można wykonać przelew za granicę w walucie innej niż PLN?

Tak, wystarczy, że po zalogowaniu do bankowości internetowej klikniesz na zakładkę Rachunki i klikniesz na przycisk Przelew. Następnie wybierzesz zakładkę Przelewy jednorazowe,  a następnie Przelew dewizowy. Przy przelewach na rachunek prowadzony w kraju Unii Europejskiej należy wprowadzić numer IBAN odbiorcy, jego dane, tytuł, kwotę oraz walutę przelewu. Natomiast w przypadku przelewu na rachunek poza UE, dodatkowo wymagane będą dane banku odbiorcy (nazwa, kraj oraz SWIFT Banku).

Jak ustanowić zlecenie stałe w bankowości internetowej?

Wystarczy, że po zalogowaniu w bankowości internetowej wybierzesz zakładkę Rachunki, następnie klikniesz na przycisk Przelew. Wówczas po lewej stronie pojawi się dodatkowe menu. Wybierz z niego zakładkę Zlecenia i kliknij Dodaj zlecenie.