Korzystając z bankowości internetowej i mobilnej pamiętaj, że stosując się do kilku podstawowych zasad dotyczących bezpieczeństwa możesz uchronić się przed atakiem cyberprzestępców.
Sprawdź, czy dzwoni do Ciebie pracownik banku?
Dzwoni do Ciebie osoba podająca się za pracownika banku i masz wątpliwości, czy przypadkiem nie jest to próba oszustwa? Możesz dokonać weryfikacji na dwa sposoby:
rozłączyć się i samodzielnie zadzwonić na naszą infolinię+48 56 639 95 00
poprosić osobę. z którą rozmawiasz, aby wysłała Ci w aplikacji mobilnej powiadomienie, które potwierdzisz, że faktycznie jest pracownikiem banku.
Jakie sytuacje powinny wzbudzić Twoje podejrzenia?
Zastanawiasz się jakie sytuacje powinny wzbudzić Twoją podejrzliwość?
Osoba, która do Ciebie dzwoni prosi Cię o podanie loginu i hasła do konta. Pamiętaj, że nawet pracownik banku nie poprosi Cię o takie informacje
Osoba po drugiej stronie mówi, że była próba włamania na Twoje konto i musisz przelać środki na wskazany rachunek bankowy lub wykonać przelew BLIK na wskazany numer telefonu
Osoba prosi Cię o zainstalowanie na telefonie lub komputerze specjalnej aplikacji, która pozwoli ochronić Twoje pieniądze
Dowiedz się jeszcze więcej na temat bezpieczeństwa
Chcesz wiedzieć jeszcze więcej na temat zasad bezpiecznego korzystania z nowoczesnej bankowości? Zachęcamy do zapoznania się z naszą zakładką „Bezpieczeństwo”, do której link znajdziesz tutaj.