W związku ze zmianą, w ramach Spółdzielczej Grupy Bankowej (SGB), systemu monitorowania transakcji podejrzanych, od 4 listopada wszystkie transakcje zlecone w bankowości internetowej lub w aplikacji będą monitorowane w ramach usługi FDS (Fraud Detection System – System Detekcji Oszustw).
Z czym się to wiąże:
1. Mogą Państwo otrzymać poniższe wiadomości – SMS
„Wstrzymaliśmy do analizy Twoją transakcję na kwotę XXX o tytule XXX z dnia XXX. Skontaktuj się z infolinią SGB 800 888 888 lub 61 647 28 46.”
„Ze względów bezpieczeństwa odrzuciliśmy Twoją transakcję na kwotę XXX z dnia XXX o tytule XXX . Skontaktuj się z infolinią SGB 800 888 888 lub 61 647 28 46.”
Nadawcą wiadomości będzie „SGB”.
2. Po otrzymaniu wiadomości należy skontaktować się z Infolinią SGB, aby potwierdzić lub odrzucić transakcję.
W momencie wstrzymania/odrzucenia transakcji wysyłany jest pierwszy SMS z prośbą o kontakt.
Jeśli nie będzie odpowiedzi z Państwa strony, po 4 godzinach zostanie wysłany kolejny SMS, a w przypadku dalszego braku reakcji – po następnych 4 godzinach kolejna wiadomość.
Jeżeli nie zostanie nawiązany kontakt w sprawie wstrzymanej transakcji w ciągu 48 godzin, transakcja zostanie odrzucona.