AKTUALNOŚCI

02.07.2024

Uwaga na oszustów podszywających się pod pracowników banku!

Cyberprzestępcy coraz częściej podszywają się pod różne firmy i państwowe instytucje.

Jak działają?

Oszuści stosują metodę spoofingu. To rodzaj ataku, w którym przestępcy podszywają się pod inne urządzenie lub innego użytkownika w sieci, aby wykraść dane, zainstalować złośliwe oprogramowanie lub ominąć mechanizmy kontroli dostępu.

Spoofing telefoniczny to najczęstsza metoda, w której przestępcy dzwonią z numerów telefonicznych banków lub instytucji publicznych.

Podczas rozmowy mogą informować o zaległościach w płatnościach składek i podatków, grozić skierowaniem sprawy do prokuratury i prosić o podanie numeru PESEL oraz rachunku bankowego w celu rzekomej weryfikacji tożsamości.

Dlatego radzimy PAMIETAĆ!

Instytucje finansowe nigdy nie proszą klientów o instalację oprogramowania do pomocy zdalnej.

Jak uchronić się przed oszustwem?

  • Nie instaluj oprogramowania z nieznanych źródeł.
  • Nie podawaj danych przez telefon nieznanym osobom. Jeżeli masz wątpliwości, czy kontaktuje się z Tobą pracownik Nicolaus Bank, możesz go zweryfikować prosząc go o potwierdzenie pełnienia swojej funkcji poprzez aplikację Nicolaus Bank. W sytuacji, gdy konsultant odmówił weryfikacji – koniecznie rozłącz się i skontaktuj się z naszą infolinią +48 56 639 95 00.
  • Zawiadom Policję w przypadku podejrzenia oszustwa.
  • Unikaj podejmowania decyzji pod presją czasu.
  • Nie udostępniaj poufnych danych, takich jak numery dokumentów, kart płatniczych czy kodów CVV.

Działając zgodnie z powyższymi zasadami, zwiększysz swoje bezpieczeństwo i zmniejszysz ryzyko padnięcia ofiarą oszustów.

Bądź czujny!

Zespół Nicolaus Banku