JAK BEZPIECZNIE KORZYSTAĆ Z APLIKACJI MOBILNEJ?

APLIKACJA MOBILNA

Jak bezpiecznie korzystać z aplikacji mobilnej?

Aplikacja mobilna to niewątpliwie wygodny i praktyczny dostęp do usług bankowych z poziomu urządzenia typu smartfon lub tablet. Należy mieć jednak świadomość, że korzystanie z tego typu rozwiązań może wiązać się z zagrożeniami ze strony cyberprzestępców. Zatem aby wygoda mogła iść w parze z bezpieczeństwem musisz przestrzegać kilku ustalonych zasad.

Zapoznaj się z poniższymi zasadami bezpiecznego korzystania z aplikacji mobilnej i bezwzględnie ich przestrzegaj! Pozwoli to na zminimalizowanie ryzyka pojawienia się zagrożeń ze strony cyberprzestępców.

  1. Pamiętaj, że e-PIN do logowania w aplikacji mobilnej przeznaczony jest tylko dla jednej osoby – nie udostępniaj go innym. Bank nigdy i w żadnej formie nie będzie Cię prosił o podanie kodu dostępu do aplikacji.
  2. Regularnie zmieniaj e-PIN do aplikacji.
  3. Chroń dostęp do telefonu, na którym zainstalowana jest aplikacja, hasłem lub zabezpieczeniem biometrycznym.
  4. Zawsze kończąc pracę korzystaj z polecenia Wyloguj.
  5. Dokładnie weryfikuj komunikaty autoryzacyjne, jeżeli coś się nie zgadza nie zatwierdzaj transakcji.
  6. Zwracaj szczególną uwagę na powiadomienia w aplikacji np. podczas mobilnej autoryzacji operacji polegającej na dodaniu nowego urządzenia mobilnego pojawi się komunikat: Jeżeli ktoś Cię prosi o aktywację zdalnie, nie rób tego. W razie jakikolwiek wątpliwości skontaktuj się z bankiem.
  7. Ustal odpowiednie limity transakcji dokonywanych za pomocą aplikacji.
  8. Dbaj o aktualność wersji aplikacji mobilnej.
  9. Nie loguj się do aplikacji poprzez publiczną sieć Wi-Fi.
  10. Uważaj na fałszywe maile, SMS-y oraz wiadomości na portalach społecznościowych. Bank wysyła komunikaty do Klientów tylko i wyłącznie poprzez system bankowości elektronicznej, w aplikacji mobilnej Nicolaus Bank po zalogowaniu lub za pomocą powiadomień push.
  11. Jeśli straciłeś urządzenie mobilne, na którym zainstalowana jest aplikacja lub podejrzewasz, że padłeś ofiarą oszustwa, koniecznie zablokuj dostęp do swojej bankowości elektronicznej (sprawdź jak to zrobić) i niezwłocznie poinformuj bank. Skontaktuj się z infolinią pod numerem 56 639 95 00

Pamiętaj, że najlepszym zabezpieczeniem aplikacji mobilnej będzie Twoja ostrożność!