AKTUALNOŚCI

08.08.2023

Biznes: Karty i płatności mobilne

Pytania i odpowiedzi

Jak aktywować kartę?

Aktywacji karty możesz dokonać:

  • dzwoniąc pod numer obsługi kart Zrzeszenia Banków Spółdzielczych
    SGB 800 888 888
  • dzwoniąc na infolinię Nicolaus Banku pod numer +48 56 639 95 00
  • osobiście w dowolnej placówce Nicolaus Banku

Czy aktywacja karty jest płatna?

Dyspozycja aktywacji karty jest całkowicie bezpłatna dla naszych Klientów.

Jak pobrać PIN do karty?

Jeżeli aktywowałeś już kartę – możesz samodzielnie nadać sobie numer PIN. Otrzymasz go SMS-em na podany w umowie lub wniosku numer kontaktowy. Aby uzyskać PIN wystarczy, że wyślesz na numer +48 664 079 131 SMS o treści: PIN CardID, gdzie CardID to numer wskazany w instrukcji dostarczonej wraz z kartą. W odpowiedzi otrzymasz prośbę o podanie hasła, które znajduje się w umowie lub we wniosku. Następnie wyślij SMS zwrotny z tym hasłem. Jeżeli wszystkie dane zostały wprowadzone prawidłowo, w odpowiedzi otrzymasz swój PIN do karty.

Czy mogę zapłacić zbliżeniowo za zakupy?

Tak, jeśli posiadasz kartę zbliżeniową, aktywowałeś ją i nadałeś do niej PIN.  Pamiętaj, że pierwsza transakcja kartą musi być wykonana przy użyciu PIN-u. Kolejne transakcje będziesz mógł swobodnie wykonywać zbliżeniowo.

Jak mogę zastrzec kartę?

Zastrzeżenia karty możesz dokonać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, dzwoniąc na numer telefonu 800 888 888.

Co to jest CVV2 lub CVC2?

Jest to 3-cyfrowy numer zabezpieczający, który widnieje na odwrocie karty płatniczej. Możesz zostać poproszony o podanie tego numeru podczas dokonywania transakcji internetowych.

Czy mogę zapłacić kartą przez internet?

Możesz dokonywać płatności kartą przez internet. Autoryzacja płatności internetowych kartą polega na podaniu prawidłowego numeru karty, daty ważności i z reguły również liczby kontrolnej znajdującej się na odwrocie karty (tzw. CVC2 lub CVV2). W przypadku sklepów internetowych oferujących usługę 3DSecure niezbędne jest także podanie dodatkowego hasła SMS, które jest wysłane na wskazany przez Ciebie numer telefonu komórkowego.

Czym jest usługa 3D Secure?

Wszystkie nasze karty płatnicze są objęte standardem bezpieczeństwa 3D Secure. Niektóre sklepy internetowe są oznaczone symbolami „MasterCard SecureCode” lub „Verified by VISA”, czyli płatności w tych sklepach są zabezpieczone usługą 3D Secure. Oznacza to, że płatność za pomocą karty musisz dodatkowo potwierdzić udzielając odpowiedzi na pytanie weryfikacyjne oraz podanie kodu 3D Secure, który otrzymasz SMS-em na wskazany przez Ciebie numer telefonu komórkowego.

Jak można zawnioskować o wydanie karty?

Jeśli już masz konto firmowe w naszym banku, wystarczy, że zalogujesz się do bankowości internetowej i wypełnisz wniosek, który znajduje się w zakładce Wnioski w kategorii Inne.